Home » Відкритий урок

Інформаційні матеріали

Тимчасове положення про організацію освітнього процесу у 2020-2021н.р.

Про дії керівників навчального закладу у випадку виявлення у здобувача освіти, викладача, майстра в/н, працівника гострого респіраторного захворювання

Про введення в дію освітньо-професійних програм

Інструкція з безпеки життєдіяльності №1

Наказ № 159 про встановлення карантину з метою запобіганню в коледжі респіраторної хвороби COVID-19

Наказ про організацію освітнього процесу 2020-2021 н.р. для студентів коледжу

Наказ № 123 від 27.04.2020р. про продовження проведення переддипломної практики за дистанційними технологіями у групі 45-М

Наказ № 118 про організацію освітнього процесу на період продовження карантину

Наказ № 116 про продовження дії карантину

Передбачені засоби доступу здобувачів освіти Любешівського ТК Луцького НТУ до навчальних матеріалів та зворотнього зв’язку між здобувачами та тими, хто проводить навчання у дистанційному режимі

Посилання на навчальні онлайн-ресурси для проведення виробничого навчання дистанційно під час карантину

Наказ 106 від 30 березня 2020 р. Про організацію навчального процесу на період продовження карантину

Безпека в ІНТЕРНЕТІ

СТОП булінг

Контакти

Волинська область смт. Любешів, вул. Брестська, 7, 44200.
Електронна пошта:
ltklntu@ukr.net, ltkldtu@gmail.com.
Телефон/факс:
Директор - (03362)21680,
Навчальна частина - (03362)30079,
Бухгалтерія – (03362)30080, Гуртожиток – (03362)21685. Коледж на карті Google:

Відкритий урок

IMG_20160311_093517

Тема уроку: Вимоги до поверхонь, які обклеюватимуть шпалерами. Інструменти для шпалерних робіт. Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами і опоряджувальними плівками
Мета уроку:

А) дидактична – сформувати в учнів систему уявлень про підготовку поверхонь, які обклеюватимуть шпалерами

Б) освітня – розрити учням роль і значення підготовки поверхонь, які обклеюватимуть шпалерами, ознайомити учнів з новими інструментами.

В) розвивальна – навчити учнів самостійно здобувати знання, вміти застосовувати їх на практиці, сприяти учням у здобутті умінь та навичок (збирати нову необхідну інформацію щодо нових технологій, робити висновки, розвивати позитивне та критичне мислення).

Г) виховна – формувати розуміння значення підготовки поверхонь, які обклеюватимуть шпалерами, виховати в учнів почуття відповідальності , розвивати пізнавальний інтерес до роботи.

Тип уроку: засвоєння нових знань та умінь з використанням мультимедійних технологій.

Форма проведення: пізнавально-практична

Хід уроку

Вступний інструктаж

1. Вимоги до поверхонь, які обклеюватимуть шпалерами

2. Інструменти для шпалерних робіт

3. Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами і опоряджувальними плівками

1. Вимоги до поверхонь, які обклеюватимуть шпалерами

Шпалерами обклеюють лише внутрішні обштукатурені, бетонні, дерев’яні або обшиті листами сухої штукатурки поверхні. Здебільшого обклеюють стіни, а іноді й стелі.

Шпалерні роботи виконують після закінчення всіх загальнобудівельних робіт. Крім того, перед початком шпалерних робіт фарбують водними сумішами стелі та віконні й дверні укоси, ґрунтують віконні рами та двері. Після закінчення шпалерних робіт фарбують підлогу і остаточно столярні вироби. Якщо в приміщенні є відкрита електропроводка, то перед обклеюванням поверхонь шпалерами її знімають.

Обштукатурені і бетонні поверхні обклеюють лише сухі (вологістю не більш як 8%), оскільки в свіжому шарі штукатурки є багато вільних лугів, які знебарвлюють нелугостійкі фарби, що застосовують для нанесення на шпалери рисунків. Обштукатурені поверхні повинні бути чисті, без жирних плям, вибоїн, щілин і дутиків, зернин піску, що виступають, та клейових набілів.

Якісного оздоблення досягають обклеюванням шпалерами дерев’яних поверхонь і поверхонь, облицьованих штучними листами заводського виготовлення: гіпсовими, гіпсоволокнистими, деревоволокнистими тощо.

Дерев’яні поверхні повинні бути сухі й мати вологість не більш як 12 %. Перед обклеюванням шпалерами їх оббивають картоном. На дерев’яних поверхнях, оббитих картоном, і поверхнях, облицьованих листами заводського виготовлення, місця стиків між листами підмазують і заклеюють стрічками паперу.

2. Інструменти для шпалерних робіт

Під час шпалерних робіт для виконання деяких операцій (обрізування кромок, проклеювання поверхні тощо) застосовують машини і механізми, проте більшість операцій виконують вручну. Тому на робочому місці маляра завжди повинен бути потрібний набір ручних інструментів для підготовки шпалер до наклеювання і наступної їх обробки (рис. 1).

ins

Рис. 1. Інструменти для виконання шпалерних робіт:

а — ножиці, б — валик, в — ножі, г — щітка, д — ніж із змінним лезом, е — лінійка

Ножиці (рис. 1, а) з довгими лезами застосовують для розрізування полотнищ і обрізування кромок шпалер при заготовці їх на робочому місці, якщо обсяг робіт невеликий. Ними також підрізують шпалери у кутках, вирізують отвори у полотнищах для деталей, які не підлягають обклеюванню (розетки, вимикачі тощо), і виконують інші роботи.

Валик (рис. 1, б) завдовжки 15—20см, виготовлений з гуми, пластмаси, металу або деревини, який обтягують тканиною, призначений для розрівнювання стиків між двома полотнищами шпалер. З цією самою метою, а також для розгладжування паперу, шпалер, фризів і бордюрів після їх приклеювання застосовують щітку з пружною щетиною, найкраще одежну (рис. 1, г).

Маховою щіткою типу КМ або макловицею типу КМА наносять клейстер на поверхню і намазують його на папір або шпалери.

Ножами (рис. 1, в) обрізують кромки шпалер, використовуючи при цьому стіл із щілинним прорізом, кромки цупких шпалер, лінкруст і декоративні полівінілхлоридні плівки на паперовій основі, шпалери біля плінтусів і наличників, а також нарізують полотнища. Щоб забезпечити високу якість обрізування, ніж завжди повинен бути гострим. Обрізувати шпалери за допомогою лінійки найкраще дисковим ножем з круглим лезом.

Ніж із змінним лезом безпечної бритви (рис. 1, д) застосовують для обрізування безосновних декоративних плівок і плівок на тканинній основі безпосередньо на стіні після їх приклеювання.

Дерев’яна або металева лінійка (рис. 1, е) з поділками або без них призначена для направлення ножа під час обрізування шпалер. Найзручніше користуватись металевою лінійкою завдовжки 1,0—1,5 м.

Для підготовки поверхонь під обклеювання шпалерами, крім перелічених інструментів, застосовують звичайний малярний інструмент: терки, шпателі, різні щітки, а для перевірки вертикальності кромки першого приклеєного полотнища шпалер — висок.

Виконуючи шпалерні роботи на висоті, використовують інвентарні пересувні столики або тумбу з широкими східцями.

3. Підготовка поверхонь під обклеювання шпалерами і опоряджувальними плівками

Операції, які потрібно виконати при підготовці поверхні під обклеювання паперовими шпалерами, лінкрустом або синтетичною опоряджувальною плівкою, залежать від якості опоряджувального матеріалу і матеріалу поверхні. Якість паперових шпалер залежить від якості паперу, з якого їх виготовляють. Тому за будівельними нормами всі опоряджувальні рулонні матеріали поділяють на п’ять груп: паперові шпалери прості і середньої щільності; щільні і шпалери, стійкі до вологи; полівінілхлоридні плівки на паперовій і тканинній основі; лінкруст Для кожної групи рулонних матеріалів встановлено перелік операцій, які повинен виконувати маляр під час підготовки поверхонь (табл. 37).

Підготовка обштукатурених і бетонних поверхонь. Під обклеювання шпалерами поверхню слід підготовити так, щоб на ній не було зернин піску, потьоків розчину, погано прошліфованих місць підмазки й інших дефектів, які виступають з площини поверхні. Це слід робити тому, що після приклеювання шпалер фактичні розміри дефектів збільшуються за рахунок товщини паперу, з якого виготовляють шпалери, і кожен дефект буде на поверхи! виразнішим.

 

Заключний інструктаж

Повідомити учням тему наступного уроку : Очищення від набілу стін, перетирання, приготування ґрунтовки і ґрунтування поверхні.

Видати завдання додому: повторити матеріал отриманий на уроках технології малярних робіт

Майстер в/н:  Колібабчук Т.Г.